23 ting du må vite før du blir lærer

Simen Spurkland deler åpent og ærlig om egne erfaringer som nyutdannet lærer og hvordan han har kommet dit han er i dag! Bli med på gratis foredrag.

16.09.2021 14:00 Ikke bestemt Europe/Oslo 23 ting du må vite før du blir lærer
  • Start: 16.09.2021, kl. 14:00
  • Slutt: Ikke bestemt
  • Sted:
  • Pris: Gratis for studentmedlemmer
  • Påmeldingsfrist: 16.09.2021

Kurset avholdes digitalt på Zoom. Det er gratis for medlemmer av Pedagogstudentene - skriv inn i kommentarfeltet under påmeldingen at du er studentmedlem. Ikke medlem? Send sms PS til 02014. Medlemskapet er gratis.

Fra nyutdannet til profesjonell lærer - hvordan kommer vi dit?

For foredragsholder Simen tok det 12 år å oppdage og tro på en genuin yrkesstolthet, og ytterligere tre å kunne formulere hva det faktisk vil si å være profesjonell. Målet med kurset er å dele et rammeverk for profesjonell identitet, slik at de som deltar slipper bruke 15 år på å finne sin.

Å finne fram til læreridentiteten

Det siste året har vist oss lærernes betydning for barn og elevers trygghet, utvikling og utdanning. Hvordan kan lærere og kommende lærere stå støtt i samfunnet som profesjon? Hvor starter vi? Hva vil det si å være profesjonell? Kanskje må vi starte med oss selv for å kunne kommunisere kompleksiteten til livet i og utenfor klasserommet? 

23 ting du må vite før du starter som lærer

For foredragsholder Simen tok det 12 år å oppdage og tro på en genuin
yrkesstolthet, og ytterligere tre å kunne formulere hva det faktisk vil si å
være profesjonell. Etter et år i jobben som lærer, skrev Simen en notat
bestående av til sammen 23 punkter om alt han skulle ønske han hadde visst
mer om etter endt lærerutdanning. 20 år seinere ble de samme punktene til en
bok - og nå et foredrag.

Dette lærer du

Målet med kurset er å dele et rammeverket for profesjonell identitet, så du slipper å bruke 15 år på å finne den. Det handler om å forstå din profesjonelle rolle, og å finne konkrete grep for en travel lærerhverdag og handler om å sammen bidra til å løfte anerkjennelsen av læreryrket.

Kurset er organisert som forelesning, men med flere stopp for spørsmål og
egenrefleksjon.


Kurset arrangeres i samarbeid med Utdanningsforbundet.